22 september Speke Bay Lodge-Serengeti - Reisverslag uit Ikoma, Tanzania van Hans Berkhout - WaarBenJij.nu 22 september Speke Bay Lodge-Serengeti - Reisverslag uit Ikoma, Tanzania van Hans Berkhout - WaarBenJij.nu

22 september Speke Bay Lodge-Serengeti

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Hans

22 September 2014 | Tanzania, Ikoma

Vandaag is Els jarig. Bij de douches hebben wij al voor haar gezongen. Vandaag rustig ontbijten omdat wij pas om half tien vertrekken. De gate van het Serengeti National Park ligt niet ver van de lodge. Na een half uurtje rijden gaan wij het park in. Voor Hans zijn de wildparken het hoogtepunt van deze reis. Ik had nooit gedacht dat ik de vogels zo mooi zou vinden. De hele dag in het park gereden en tussen de middag op een picknickplaats onze lunchpakketjes uitgepakt en opgegeten. Net voordat wij het park verlaten rijden wij met onze truck een gnoe aan die opeens uit de bosjes rent. Jackson onzer chauffeur probeert de gnoe nog te ontwijken en hard te remmen maar dit mag niet baten. Rond half 7 komen wij aan in het tented camp. Hier hebben wij een groot onderkomen dat wanden van tentzeil heeft, een rieten dak en een aangebouwde toilet- en doucheruimte. We mogen in het donker niet alleen van en naar het restaurant. Aan onze sleutel zit een fluitje waarmee wij een bewaker kunnen waarschuwen die ons dan begeleid. Sommige bewakers hebben een pistool, anderen pijl en boog. Deze bewakers bewaken ook 's nachts het camp wat een veilig gevoel geeft. Na het diner 's avonds zingt en danst het personeel van het restaurant nog voor Els en krijgt ze een lekkere taart aangeboden die wij met zijn allen hebben opgegeten.