21 september Speke Bay Lodge - Reisverslag uit Mwanza, Tanzania van Hans Berkhout - WaarBenJij.nu 21 september Speke Bay Lodge - Reisverslag uit Mwanza, Tanzania van Hans Berkhout - WaarBenJij.nu

21 september Speke Bay Lodge

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

21 September 2014 | Tanzania, Mwanza

In de ochtend gaan we mee met roeiers naar een vissersdorp. Ons wordt gewaarschuwd voorzichtig om te gaan met film en foto's. Bij aankomst zien we gelijk een aantal maraboe's staan. Wat een lelijke beesten. Daarna uitleg over het Victoriameer. We lopen langs de vrouwen die de vis aan het schoonmaken zijn. We zien verschillende soorten vis. Ondertussen hebben de kinderen zich al zoals voorspeld rond ons verzameld. Op het laatst heb ik 4 kinderen aan mijn hand. In het dorp lopen we langs de fietsenmaker, de bakker, de apotheek en de bioscoop. Dit laatste is een huisje met een heel klein tv-tje. Het zit het helemaal vol. Ook lopen we langs de kerk. Dit is gewoon buiten. Mensen zingen en dansen. Een prachtig gezicht. Het eindigt bij de souvenirshop. Hier haal je voor een paar centen hele leuke dingen. Daarna terug met de roeiboten. Op het laatst roeien ze ritmisch begeleid door eigen zang. Echt heel leuk. Na de lunch worden we geattendeerd op een krokodil die op het strand ligt. Een prachtig beest. De rest van de middag lekker bij het meer gezeten met wat te lezen. Na het eten met de paraplu naar de tent. Het is gaan regenen. Morgen weer door Naar de volgende lokatie.