18 september Lake Baringo - Reisverslag uit Baringo, Kenia van Hans Berkhout - WaarBenJij.nu 18 september Lake Baringo - Reisverslag uit Baringo, Kenia van Hans Berkhout - WaarBenJij.nu

18 september Lake Baringo

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

18 September 2014 | Kenia, Baringo

's Morgens iets langer uitslapen. Om half 11 met bootjes het Baringomeer op.
We zijn nog niet vertrokken of er ligt al een krokodil op ons te wachten. Dit is een kleine. Daarna zien we allerlei soorten vogels. Het hoogtepunt zijn een paar prachtige uilen. Sylvia weet er 1 heel mooi wegvliegend te fotograferen. Daarna langs een paar vissers in een bootje. Daar worden wat vissen gekocht die later van pas komen. We zien de nodige nijlpaarden. Langs de kant ook kinderen die kalebassen verkopen en gevlochten bootjes.iedereen koopt wel wat. Daarna komen de vissen van pas. Er zitten visarenden in de bomen. Deze worden gelokt met gefluit en er wordt een vis in het water gegooid. Bij de 3e poging is het raak. Hij pakt hem heel mooi uit het water. Daarna terug voor de lunch. De middag wordt gebruikt voor wassen en even bij het zwembad liggen. Om half 7 weer paraat om te zingen voor Peter. Hij is 75 geworden vandaag. Daarna alvast afscheid nemen van onze chauffeur. Ondanks dat we nog niet Tanzania in gaan. Neemt de Tanzaniaanse chauffeur het vanaf hier over. Het avondeten is een bbq bij het zwembad. Na het eten komt het personeel zingend aan met een mooie taart voor Peter. Daarna nog zing en dans van een lokale stam. Kenia's Got Talent lijkt het wel. Gelukkig is er daarna nog ananas als toetje. Daarna slapen. Morgen een lange reisdag.